Skolan

Tänkte jag kunde skriva ett mer ingående inlägg om hur skolan är och så medan jag väntar på att Vera ska komma hem från bion. So here we go:
.
Skolan startar vid 8:10 men de flesta är där en halvtimme innan för att snacka med kompisar och för att göra läxor. har förresten fått skjuts med Bethany och Vera tis- tors, fett skönt! Fast det tar bokstavligt talat under en minut att åka bil till skolan från mig men ändå, haha! Iallafall första lektionen har jag Anatomy och där lär vi oss om kroppens olika kroppsdelar och deras funktioner osv. Under året kommer vi att desikera en fårhjärna, koöga, grishjärta, en hel gris och en hel katt... jippiee... Jag tycker att det är en interessant klass hittils och läraren är grym! Dock kommer det nog bli ganska svårt med tanke på att jag verkligen inte kan alla olika kroppsdelar på engelska, men får använda google translate på mobilen som tur är.
 
Exakt klockan 9:01 så ringer en klocka i hela skolan och då får man lämna klassrummet, men inte innan dess. Om man ska gå på toa eller något sådant måste man be om ett hallpass från läraren. När lektionen är slut så går man DIREKT (man har nästan inte ens tid att gå till skåpet) till nästa lektion, man har fyra minuter på sig innan klockan ringer igen och signalerar att lektionen har börjat och man ska vara i klassrummet innan klockan ringer. Så man har i princip inga raster. Väldigt annorlunda från Sverige! 
 
Nästa lektion är Survivor och den är helt ok. Läraren, Mr Voss, är ganska skön. Just nu pratar vi om att köpa hus men vi kommer lära oss allt möjligt som är bra att kunna. Bl.a. hur man lagar handfat och om man fått punka på däcket och sånt, ganska skön kurs alltså! 
 
Sedan är det dags för Engelska. Ja vad ska man säga om det. Absolut inte det roligaste ämnet! Efter det är det dags för matte. Inte så kul det heller, haha! Det är dessutom väldigt svårt att fatta när de är på engelska plus att de inte löser saker på samma sätt osv. Men det kommer nog gå bra, plus att läraren är skön också! 
Sedan är de dags för lunch! Och gissa vad, den varar i hela 30min! haha seriöst det är ingen vila! Maten har varit okey hittills men man betalar varje dag och man kan ta med egen lunch om man vill. Något som är väldigt interessant är kösystemet vid lunchen. Jag har ätit med juniorer och man har rätt att budge:a, gå före, de som går i klasser under. Så man kan helt enkelt säga att the freshmens får äta sist! haha! Freshmans blir ganska dåligt behandlade ibörjan och det fins en ramsa som går: "Stupiid freshmans" och så klappar man händerna. Ganska taskigt men de är tydligen bara så i början av året. 
 
Efter lunchen har jag American History, lätt tråkigaste klassen! läraren är lite dryg men han är iallafall inte sträng så de är skönt! Sedan är de fine arts, de är ganska kul och just nu håller vi på att göra saker inför homecoming som är om tre veckor. Tagga! :D
Sista lektionen jag har för dagen är study hall och där gör man läxor eller om man ligger efter i något. Skönt eftersom man får läxor i allt hela tiden! 
 
Skolan slutar klockan 15:00 och min volleybollträning börjar 15:30 men vi ska vara ombytta och börja värma upp vid 15:15-15:20 så de blir att springa direkt dit. Träningen är slut vid 17:30 och då äntligen får man pusta ut! Hem och dusha, fixa sig och ut igen och träffa vänner och hitta på saker. Så nu kanske ni förstår varför det är svårt att blogga under veckan, haha! 
 
Helt sjukt långt inlägg! Jag är väldigt imponerad om någon läst ända ner till denna meningen! Jag trivs iallafall jättebra och jag har väldigt bra lärare osv. 
 
xoxo
 



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det är så roligt att höra hur du har det! Du är riktigt busy :)<3

Svar: Jajemensan! jag är så sjukt trött och jag har aldrig tid att vila! haha! Men jag gillar't! <3
Tove Björsell

2012-08-25 @ 10:11:57



Postat av: Alexandra

Hejsan Kusin!

Så roligt att kunna få följa dig och läsa hur du har det :) Låter som ett spännande äventyr långt där borta i Amerika.
Survivor-lektionen lät som en väldigt bra och rolig lektion. Det kan nog vara nyttigt :D

Det låter som du har det bra i alla fall!
Stor kram på dig

Svar: Heej! :) vad kul att kul att du läser!
ja jag gillar den kursen än så länge!
ha de bäst!
Kraam
Tove Björsell

2012-08-25 @ 20:47:36



Postat av: Anonym

Härligt höra att du trivs, Tove.
Du skriver inte så mycket om din familj - trivs du med dem oxå? Puss o kram från oss gm / Lena <3

Svar: Ja jag trivs jättebra med dem, jag ska försöka skriva mer om dem! Pussss! Hälsa claes och hugo! <3
Tove Björsell

2012-08-25 @ 23:12:09



Postat av: Lena

Oj, föregående inlägg var från din faster :)

2012-08-25 @ 23:12:46



Postat av: Pia

Haha, älskar Survivor!

Svar: Njaa, just nu är de inte så kul för vi pratar om "financing a homeownership".. hah men d blir nog roligare senare hoppas jag!
Tove Björsell

2012-08-28 @ 18:13:10





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:


Din kommentar:


Trackback