October 14th

Hej igen svennar! Ännu en vecka här i USA har gått, tiden går otroligt fort! Om 10 dagar är det 3 månader sedan jag lämnade Sverige, bara sju månader kvar då... Läskigt att tänka så! Jag älskar livet här, hur avslappnat och händelserikt det är, samtidigt som jag längtar väldigt mycket efter saker som finns hemma i Sverige. Så som lokaltrafik! Det är nog det jag saknar mest, att bara kunna sätta sig på ett tåg och ta sig vart som helst! Det finns inte något sånt här alls, man måste ha en bil för att ta sig från huset. Och för mig som inte har körkort måste fråga alla om skjuts hela tiden, folk ställer gärna upp men det är en otrolig frihet att bara kunna ta bussen. Sedan har vi maten.. haha finns inte ord som beskriver hur mycket jag saknar svensk mat! Äter pizza här jätteofta och massa annan fettomat, har säkert gått upp några kilon här.. haha. sorligt. Men som sagt älskar att bo här, världens underbaraste människor och sjukt vacker natur med helt otroliga solnedgångar. 
 
 
Skrev i förra inlägget att jag skulle ha volleyboll turnering i Marshall igår och skulle kanske åka till Valley Scare. Tyärr blev turneringen inställd och vi åkte inte till Valley Scare för det var för dåligt väder, vilket var sjukt tråkig. Men vi planerar att åka dit senare istället. Jag har bara fyra dagar kvar av volleyboll nu innan säsongen är över. Två träningar och två matcher. Sedan får jag välja en ny sport till vintern, blir kanske basket eller så går jag bara till gymmet efter skolan vi får se hur det blir. 
 Denna veckan har jag en volleybollmatch i Redwood Falls så då blir det att träffa svenska Christopher och tyska Amadeus igen, ska bli askul! Önskar vi bodde närmare varandra så vi kunde träffas oftare, men icke sa nicke. Det är i sådana här lägen som lokaltrafik är sjukt välkommet, haha. Vad mer kan jag säga om denna veckan... hm prov i nästan alla ämnen, blä! Även om det inte är alls svårt, man får ha med anteckningar på alla prov plus att det mestadels är ABCD-frågor eller sant/falskt. Kommer vara otroligt slö när jag kommer tillbaka till Sverige och ska läsa natur.. hehe.
 
Mitt skåp just nu. Delar det med Vera så att vi kan träffas mellan lektionerna, bästa iden vi kommit på
här! Vi var på walmart nu i helgen och köpte en spegel, whiteboard som vi ska sätta upp plus att vera ska
sätta upp sina bilder också. Kommer bli asfint och personligt! :D
Man kan hitta lite allt möjligt på walmart.. haha och jag vet att mitt hår är överallt men det blåser
i Minnesota ska ni veta! 
Maddy har läget under kontroll. Världens sötatse hund! 
 
Jag, Macy och Vera i fredags under fotbollsmatchen <3



Kommentarer
Postat av: Anna

Puss gumman! Alltid kul att läsa din blogg!! <3

Svar: Aw, pusselipuss! <3
Tove Björsell

2012-10-15 @ 09:37:31



Postat av: Kajsa

Du har det allt bra du!! <3

Svar: Jajemensan vettu syster! <3
Tove Björsell

2012-10-15 @ 14:23:27



Postat av: Lena

Jag tycker också det är sååå kul att följa dig via bloggen. Puss :)

Svar: Jag är så glad att du följer den! :D puss! hoppas allt är bra med dig!
Tove Björsell

2012-10-15 @ 22:31:11



Postat av: Rike

Vilket nice hoppfoto ;-)

Svar: Ja men verkligen! :D jag älskar kajsa i bakgrunden!
Tove Björsell

2012-10-16 @ 08:32:41





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:


Din kommentar:


Trackback