Jackson County Central High Shcool

Har precis kollat runt på de kurser som finns på min framtida amerikanska skola. Det fanns en hel del roligt och det bästa är att jag inte behöver gå massa jobbiga kurser som matte, fysik osv. eftersom mitt år i Usa ändå inte räknas. Så jag kommer bara välja massa roliga kurser som t.ex. ceramics, digital photography. Jag måste däremot gå engelska och historia, det är krav på det från EF och skolan. Sen funderar jag på att gå drivers education också så blir det lättare att ta körkort här hemma i Sverige sen.

Självklart ska jag även börja med någon sport, frågan är bara vilken. Dessa finns att välja på:

 

Baseball

Basketball

Cheerleading

Cross Country

Football

Golf

Gymnastics

Hockey

Softball

Track and Field

Volleyball

Wrestling

 

Det kommer bli skitsvårt att välja men för tillfället är jag mest inne på Volleyball, Softball och Basketball. Som jag har fattat det så är det tre perioder på ett läsår, d.v.s. man byter sport tre gånger.  Åh det ska bli så kul!

 




Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:


Din kommentar:


Trackback